Egy falat Mallorca

20151129_133055_HDR

Egy utazás során rengeteg inspirációval, ötlettel térhetünk haza. Személy szerint itthon már mindig azon gondolkozom, hogy miként tudnám beépíteni ezeket a saját otthonomba. Legyen az egy szép belső tér, egy kép, vagy akármi más. Szuvenírként mágneseket mindig hozok haza az adott országból, na meg persze finomabbnál finomabb fűszereket, olajokat, hozzávalókat is belegyömöszölök a kézipoggyászomba, hogy itthon büszkén használhassam és mutogathassam a barátaimnak.

Eddigi európai utazásaim során arra jutottam, hogy ha választanom kellene egy országot, ahol szívesen élnék, akkor az Spanyolország lenne, egész pontosan Mallorca. Teljesen elvarázsolt ez a sziget, természetesen nem turistaszezonban fedeztem fel minden zegét- zugát, hanem kora télen, amikor már a helyi lakosok is élvezték a nyaralók mentes övezeteket.

20151130_132329

Valldemosa városában, ebben a kis pékségben eszméletlen finom ensaimada-kat és sok más finomságot lehet kapni. Az ensaimada egy disznózsíros tészta csigaalakban, porcukorral meghintve. Lehet, hogy bizarrul hangzik, de eszméletlen finom, főleg, hogy a hátsó kertben narancs lugas alatt, kávét kortyolgatva élvezhetjük a sós és édes ízek találkozását.

20151129_172849

A délelőtti nassolás után érdemes autóba ülni, és kicsit magasabbra venni az irányt, hogy egy eszméletlen bárány ebéddel folytathassuk a napot. Egy 45 éve nyitott étterem vár minket a hegy tetején: Es Verger. Szép, de keskeny olívalugasokkal tarkított út vezet felfelé egy olyan helyre, ahol azt gondolná az ember, hogy senki nem lesz ott, hiszen annyira el van dugva. Meglepődve tapasztaltam, hogy rengeteg autó parkol az étterem körül, és megannyi ember áll a hely előtt. Mikor megérkeztünk, közölték velünk, hogy mi vagyunk a 13. csapat a sorban, aki asztalra vár. Gondoltuk, hogy ha már ennyit utaztunk akkor kivárjuk sorunkat, hogy megtudhassuk mitől híres az ő bárányuk. Kiültünk az étterem elé, egy üveg házi borral és csodáltuk a hegyek között lenyugvó nap látványát. A bor és a várakozás is megtette hatását, farkas éhesen ültünk le az asztalhoz, és vártuk a báránybordákat salátával, krumplival. Itt nincs nagy választék, nem spilázzák túl az étlapot. Bárány, kecske, vagy leves. Mindenből ettünk! Megérte.

Minden este a belvárosban sétálgattunk, hajnalig különböző kis bárokban sangriáztunk, egy két BINGO partyval fokozva a hangulatot. Mallorca szigetén jó pár napig el lehet kalandozni, kisebb távolságokat megtéve szuper helyekre lehet eljutni és mindent megkóstolni amit meg kell.

20151201_140238

Északon Sóller város kikötőjében kötelező rákot enni.

20151204_182343_HDR

"Flor de Sal" sóval kell hazatérni

20151204_182442_HDR

Olívaolajat hazahozni

20151201_114935_HDR

Madridon keresztül hazatérni és a sonkamúzeumba beugrani

20151201_112422_HDR

Mercat de L'Olivar halpiacán ámulni-bámulni és osztrigát enni

20151129_142110_HDR-001

Őstermelői piacon friss olívabogyókat enni

Egy szó mint száz, Mallorca egy tökéletes úti cél ősszel is, mint a képek mutatják, December első napjaiban is kiskabátban járni a szigetet felemelő élmény, és hatalmas feltöltődés a szürke, latyakos téli hónapok előtt.